× If you are using BS MyJspace, please post a rating and a review at the Joomla! Extensions Directory . Thanks!

For each issue topic, post your BS MyJspace version and PHP version + extra information with the 'Report to help BS MyJspace support forum for troubleshooting' from the Backend BS MyJspace Help menu.

question-circle Visualizzare valore di un campo quando si apre la pagina

• Mario
  • Mario's Avatar Topic Author
08 Feb 2019 19:31 #3174 by Mario
Ciao, sto creando un sito in cui ogni utente registrato dopo aver effettuato il login apre la propria pagina personale e automaticamente viene visualizzato un saluto con il valore di un campo inserito in una tabella di mysql.
Esempio, table = ***_user and ID=105, visualizzazione su pagina: "Ciao 105".
Come devo fare?
  • bernard
  • bernard's Avatar
More
08 Feb 2019 20:51 - 08 Feb 2019 20:54 #3175 by bernard
Hello,

1/ You can create a model page (see: softs.saulme.fr/bs-myjspace/configuration.html?start=3 ) to create a default content when the user create his page.

2/ Into the model page (or any other) you can use some specific tags to personalize the content. The list of the existing tags to personalize the content is described here: softs.saulme.fr/bs-myjspace/configuration.html?start=17
When the page is display, the component replaces dynamically the content with the right value.

For example:
Hello #username (#userid)

Produces
Hello demo (64)
into this website for the demo page softs.saulme.fr/display/demopage.html (you can test it yourself)

Bernard
  • Mario
11 Feb 2019 19:45 #3176 by Mario
Ok, ho creato la pagina modello e ho inserito il tag. Adesso ho bisogno di aggiungere nella lista dei tags predefinita (ID, Name, Username, etc.) un campo di una tabella del mio database Mysql, come posso fare?
  • bernard
  • bernard's Avatar
More
11 Feb 2019 20:54 - 11 Feb 2019 21:25 #3177 by bernard
Using only the component, you can only use the pre-existing criteria (= tags) describe into the following tab : softs.saulme.fr/bs-myjspace/configuration.html?start=17 , not your personal mysql table content

add the text, for example
#userid (for the userid = ID)
#name (for the user name)
#username (for the user login)

When the page will be display for a regular user the tags will be replaced with the 'real' values.
  • bernard
  • bernard's Avatar
More
11 Feb 2019 21:20 - 11 Feb 2019 21:27 #3178 by bernard
To add extra value(s) you may need to write yourself a content plugin (incuding your specific tags linked to your SQL requests), for example.

docs.joomla.org/J3.x:Creating_a_content_plugin
  • Mario
12 Feb 2019 19:53 #3179 by Mario
Io non sono pratico a livello di programmazione, però penso che con un codice php da inserire in un file di my jspace è possibile risolvere il problema. Mi potresti aiutare?
Moderators: bernard